samedi 2 janvier 2010

Pizza napolitana


Mimo że często robię pizze to jakoś nigdy mnie ona tak nie oczarowała jak ta. Chodzi mi tu głównie o ciasto i jego smak. Próbowałam już kilka przepisów: w maszynie do chleba, ręcznie ale z czasem wyrastania ok 1,5godziny. Aż wpadłam na przepis Małgosimi na forum CinCin. Jest to przepis Reinharta. Ciasto jest rewelacyjne smakowo i ciniutkie! Wszyscy się nią zachwycali. Zrobiłam raz w tygodniu na próbę a dziś nawet podwoiłam porcje.
2,5 szklanki mąki (typ 55)
1 łyżeczka soli
¾ szklanki wody
½ łyżeczki drożdży instant
(ja dałam świeżych wielkości pestki od czereśni)
Wyrabiać ciasto mikserem 4minuty (hakami), zostawić na 5minut, i znów miksować 2minuty. Gdy ciasto jest zbyt twarde dodać ciut więcej wody. Odstawić na 30min w misce wysmarowanej oliwą i przykrytej folią przezroczystą. Wstawić do lodówki na noc lub dłużej. Wyciągnąć na 3 godziny przed planowanym pieczeniem aby ciasto w cieple jeszcze podrosło.
Podzielić na 2 części. Po 3 godzinach formować pizze rozciągając ciasto najlepiej ręcznie, dać na papier do pieczenia. Przygotować sos lub użyć gotowego jak Pizzaïola i skomponować dodatki do swojego gustu. Piec ok 10min w bardzo gorącym piekarniku na kamieniu nagrzanym w piekarniku lub na formie z dziurkami.
Smacznego!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire