jeudi 28 janvier 2010

Ciasto budyniowo-jabłkowe



Przepis pochodzi z tąd, szukałam go też na forum Cincin ale niewiele osób go robiło. Skusiłam się i muszę przyznać że nie żałuję bo jest bardzo dobre i dosyć oryginalne. Jedno pieczenie a kilka warstw i to bez przekładania. Ciasto mięciutkie, kremowe, i rozpływa się w ustach.

Ciasto:
4 jajka (3)
Kostka masła (3/4)
1,5 szklanki cukru (1)
1 szklanka mąki pszennej (3/4)
1 szklanka mąki ziemniaczanej (3/4)
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło utrzeć z cukrem i żółtkami na pulchną masę, dodać mąki z proszkiem i pianę z białek.
Zrobiłam z ciut mniejszej ilości bo moja forma ma 24x24cm ale ciasto jest dosyć ciężkie i na wierzch trudno sie rozprowadzało na masie budyniowej. Więc pewnie z całości nie byłoby za dużo.
Masa budyniowa
Ugotować 3 budynie waniliowe na 1l mleka.
Ja zrobiłam budyń sama:
½ l mleka (dałam 750ml ale następnym razem dam ½ l)
70g cukru
2 żółtka
Wanilia lub zapach
2 łyżki mąki
2 łyżki mąki ziemniaczanej lub maïzeny
Mleko zagotować. Wymieszać żółtka z cukrem, dodać mąki, wlać stopniowo mleko mieszając. Przelać do rondelka i gotować do zgęstnienia i do zagotowania.
1kg jabłek (700g)
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Ja dodałam łyżkę cukru i odrobinę cynamonu.
Do formy wyścielonej papierem dać ¾ ciasta, na to jabłka, krem budyniowy i resztę ciasta.
Piec w 180° ok 50min. Podawać posypane cukrem pudrem.
To samo ciasto można zrobić z gruszkami krojąc je w cieniutkie plasterki, jestem pewna że byłoby pyszne no ale niestety u mnie nie wszyscy lubią gruszki a szkoda.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire