jeudi 28 janvier 2010

Mleczne bułeczki



Te mleczne bułeczki są we Francji bardzo popularne i zawsze sobie obiecywałam że muszę je zrobić. Wybrałam przepis z niedawno nabytej książki „L’art du pain” Geralda Briemont.

250g mąki
140g mleka
5g soli
20g cukru
½ jajka lub 1 małe
42g tłuszczu miękkiego (dałam masło)
12g drożdży

Z podanych składników wyrabiać ciasto przez ok 10min, można w maszynie do chleba lub robocie. Ja robiłam ręcznie posługując się plastikowym mieszadłem. Potem przykryć miske z ciastem filmem przezroczystym i wstawić do lodówki na 2godziny.
Po tym czasie, podzielić ciasto na kawałki 25-30g i formować owalne lub okrągłe bułeczki. Położyć na papierze do pieczenia do ponownego wyrośnięcia i posmarować jajkiem (ja użyłam reszty z tego co dałam do ciasta). Po godzinie posmarować jeszcze raz i piec w 200° ok 10-12min bez wilgotności (pary).
Bułeczki są wpaniałe jako kanapki do bufetu lub po prostu na posiłek. Można zrobić je też i większe, ale nie za duże, najlepiej smakują w małym formacie.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire