jeudi 2 juillet 2009

Tort lodowy


Zaglądając regularnie na forum CinCin znalazłam przepis AgusiH na ten wspaniały tort. Nie jesteśmy miłośnikami bezowych ciast może dlatego nie robiłam jeszcze Pawlowej, ale ten torcik jest naprawde dobry. Przyznam że z niepokojem czekałam na rezultat tym bardziej że mieliśmy gości na obiad. Nigdy nie robie nie sprawdzonych przepisów więc dlatego zrobiłam dodatkowo sałatkę owocową, torcik okazał się bardzo dobry i sałatka nawet została.
Podaje wam link na ten przepis i polecam. Ja nie robiłam dekoracji z bez bo jak mówiłam mało kto je u mnie je więc zostałam tylko przy czekoladzie i kakao. Zmniejszyłam też ilości bo moja forma miała ok 24cm.

600ml śmietanki
1 cukier waniliowy
2 usztywniacze do śmietanki (1 jest przewidziany
na 20ml więc i tak dałam mniej)
200g czekolady (150g do środka i resztę na wierzch)
1 łyżke kakao
80g bez pokruszonych
100g migdałów

Migdały obrać, pokroić drobno i prażyć na suchej patelni. Ubić dobrze schłodzoną śmietanę na sztywno z cukrem waniliowym i usztywniaczem. Dodać resztę dodatków, ja dałam do formy silikownowej i do zamrażalki na noc. Przed podaniem udekorować według uznania.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire