vendredi 5 juin 2009

Dacquoise kokosowa z truskawkami


Jes to rodzaj ciasta bezowego z kokosem i kremem z truskawkami. Bardzo dobre i szybko się robi. Okres truskawek tutaj się zaczyna więc testujemy nowe przepisy na ciasta. Na to ciasto potrzebne są białka. Ja często zamrażam gdy mi zostają, więc na to ciasto użyłam takich rozmrożonych. Przepis pochodzi z gazety „Cuisine actuelle” i jest troszkę zmieniony.
Dacquoise:
4 białka (ja dałam 145g)
100g cukru
110g wiórków kokosowych
30g mąki
Krem:
400g serka mascarpone
20cl śmietanki (lub 10cl mleczka kokosowego)
5 łyżek cukru pudru
300g truskawek

Pokroić truskawki w kostke i zostwić na 30min z 3 łyżkami cukru pudru.
Ubić białka, dodać cukier i ubijać aż masa będzie błyszcząca. Wymieszać mąkę z kokosem i dodać delikatnie. Rozsmarować na papierze do pieczenia i piec ok 15min na złoty kolor w 180°. Po upieczeniu przwrócić, zdjąć papier i wystudzić. Przeciąć na 2 części o wymiarach formy.
Mascarpone i śmietanę wymieszać, dodać sok z truskawek i ubijać do uzyskania konsystencji bitej śmietany. Dodać truskawki. Wyłożyć formę połową ciasta, rozłożyć krem i przykryć drugą połową. Udekorować truskawkami, lub świeżym kokosem i posypać cukrem pudrem.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire